De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Los op in C

Ik probeer een 3d ruimtespelletje te maken, maar ik weet niet goed hoe ik de besturing moet maken. Elk ruimteschip ( en het kamerastandpunt). Heeft twee vectoren (met de oorsprong in het miden van het schip), waarvan 1 de richting aangeeft en de andere de bovenkant. Om mijn schepen goed te kunnen draaien moet ik het volgende weten.

ik heb twee 3 dimensionale vectoren: a en b. Ze hebben bijde lengte 1 en staan onder een hoek van 90ï¿1/2. Nu wil ik vector a draaien om de as die in dezelfde richting staat als vector b, over hoek n (graden of radialen maakt me niet uit)

Antwoord

Eenvoudigste oplossing. Neem c het uitwendig product van a en b. De lengte van c is ook 1 en deze vector staat loodrecht op a en b. Je nieuwe vector is nu acos(n)+csin(n).

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Complexegetallen
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:18-5-2024